Prowadzenie interesów

Luty 29
17:23 2012
Oceń ten artykuł

Konta bankowe – temat rzeka. Rynek kont bankowych jest bogaty w oferty: konta osobiste, rachunki oszczędnościowe przeznaczone dla klientów indywidualnych, konta bilansujące i konto dla firm itd. Dla przedsiębiorców, szczególnie tych dopiero rozpoczynających swoja przygodę z biznesem konto dla firm jest rzeczą najważniejszą, bowiem bez konta nawet nie zarejestrują swojej działalności. Problem tylko w tym jakie konto dla firm będzie najlepsze i gdzie takiej oferty szukać? O kontach osobistych klientów indywidualnych powiedziano już wiele, wiele też się dzieje ostatnio w tej branży. Na przykład to, że weszły już w życie przepisy, które w znacznym stopniu powinny usprawnić procedury dotyczący zmiany banku oraz konta bankowego. Do tej pory wprawdzie też można było zmieć konto i bank, ale nie było to takie proste i łatwe. O kontach bankowych dla firm mówi się mniej, ale dla przedsiębiorców posiadanie dobrego konta bankowego jest równie ważne jak całe finanse firmy. Na przykład rok temu finanse przedsiębiorstw miały się zupełnie nieźle. Na tyle, że polscy przedsiębiorcy planowali nawet zwiększenie zatrudnienia i podwyższenie wynagrodzeń. Bało to oczywiście wynikiem lepszej kondycji finansowej firm. Nie mogły tego nie dostrzec banki tworząc w swej ofercie specjalne pakiety kompleksowej obsługi przedsiębiorstw. Dobra kondycja finansowa firm dawno już minęła, ale pakiety zostały. Często są to oferty promocyjne, które mają skusić firmy do skorzystania z tych propozycji. Coraz większym zainteresowaniem cieszy się też konto dla firm oferowane przez banki internetowe. Internetowa konta są przede wszystkim tańsze, poza tym firmy korzystając z takich kont zaoszczędzają mnóstwo czasu, który w prowadzeniu interesów jest bardzo istotnym elementem powodzenia w biznesie. Nie mogły tej sytuacji nie zauważyć banki tradycyjne, dlatego postanowiły rozszerzyć swoja ofertę o konta online. Prekursorem w tym biznesie był bank Pekao, a później dołączyły do niego inne. Zwiększony ruch w sprzedaży kont dla firm szybko jest dostrzeżony i doceniony. Miesięcznie jest to kilka tysięcy takich operacji, więc jest to niebagatelna ilość. Powodem tak dużego zainteresowania firm kontami dla nich jest spadek cen w tej ofercie. Mniejsze ceny to między innymi brak opłat za prowadzenie kont dla firm, mniej też przedsiębiorstwa płacą za przelewy do ZUS i Urzędu Skarbowego. Rywalizacja między bankami jest ostra, stosowane są przeróżne metody marketingowe, takie jak chociażby wszelkiego rodzaju promocje,: preferencje, upusty, rabaty, itp. Sytuacja staje się podobna jak kiedyś na rynku lokat, kiedy to banki dosłownie biły się o klienta. Wprawdzie w sektorze kont bankowych do takich wojen pomiędzy bankami nie dochodzi, ale w celu pozyskania klienta stosowane są niekiedy dość nietypowe działania. Na przykład Alior bank płaci /płacił?/ swoim klientom specjalne premie, jeżeli tylko utrzymają na swoich kontach odpowiednie salda. Z kolei Reiffeisen bank proponuje zdalny dostęp do konta, a oprócz tego stawia na bezpośrednią relację. Inne banki też nie zasypują gruszek w popiele i z tego powodu przedsiębiorcy mają w czy wybierać