Dlaczego terminal w sklepie odrzucił transakcję?

Dlaczego terminal w sklepie odrzucił transakcję?
Kwiecień 17
12:01 2017
4.4
(119)

Nasza transakcja została odrzucona. Dlaczego? Obecnie w Polsce coraz więcej osób korzysta z płatności bezgotówkowych. Często realizujemy je zbliżeniowo, a przy kwotach wyższych niż 50 zł, z kodem PIN.

Tego typu płatności ułatwiają i przyspieszają procedury, ponieważ nie musimy szukać banku lub bankomatu, by zapewnić sobie gotówkę w portfelu. W jakich przypadkach terminal w sklepie może odrzucić transakcję kartą PKO BP?

Kiedy terminal odrzuci płatność?

Płatność kartą może nie dojść do skutku z różnych powodów. W przypadku, gdy płatność nie może być zrealizowana, na terminalu pojawi się jeden z następujących komunikatów:

  • odmowa realizacji transakcji – może nastąpić w przypadku braku środków na rachunku, przekroczenia dziennego limitu płatności bezgotówkowych lub wyczerpania limitu na karcie kredytowej,
  • płatność kartą odrzucona – może nastąpić w przypadku, gdy terminal POS nie może połączyć się z centrum autoryzacyjnym lub z bankiem,
  • błędny kod PIN – wystąpi w sytuacji, gdy wpiszemy niepoprawny kod PIN do naszej karty.

Co po odrzuceniu płatności?

Gdy na terminalu pojawi się jeden z powyższych komunikatów, wtedy możliwe jest powtórzenie transakcji. Dla sprzedawcy oznacza to brak autoryzacji, czyli brak zapłaty za towar, w związku z tym istnieje konieczność kolejnej próby płatności tą samą lub inną kartą. W sytuacji, gdy ponownie transakcja zostanie odrzucona i pojawi się któryś z komunikatów, wtedy sprzedawca powinien zadzwonić na infolinię dostawcy terminali.

Główne przyczyny niezrealizowania płatności

Do najczęstszych przyczyn odrzucenia karty przez terminal należą:

  • uszkodzenie terminala,
  • brak łączności z bankiem,
  • zablokowanie karty przez bank,
  • uszkodzenie paska magnetycznego,
  • błędny numer PIN,
  • zablokowanie karty po trzykrotnym użyciu nieprawidłowego kodu PIN,
  • brak środków na koncie,
  • przekroczenie limitu dostępnego dla danej karty,
  • przekroczenie ilości transakcji wykonanych w danym dniu,
  • koniec ważności karty,
  • brak aktywacji nowej karty.

Gdy karta PKO BP zostanie zatrzymana

W przypadku, gdy transakcja zostanie odrzucona i terminal zatrzyma kartę, klienci PKO BP korzystający z bankowości elektronicznej mogą skontaktować się z infolinią banku i po uwierzytelnieniu mogą uzyskać informację na temat powodu zatrzymania karty.

Brak płatności a blokada środków

Pamiętajmy, że w przypadku problemów z płatnością bezgotówkową, gdy transakcja zostanie odrzucona, pomimo braku zrealizowanej płatności, środki pieniężne na naszym rachunku mogą zostać przez bank zablokowane. Tego typu blokada zostanie zdjęta po kilku dniach, jeśli transakcja nie dojdzie do finalizacji.

Oceń ten post.

Kliknij na gwiazdkę aby dodć swoj ocenę.

Średnia ocena: 4.4 / 5. Liczba głosów: 119

0 komentarzy

Brak komentarzy!

Nie ma jeszcze żadnych komentarzy, ale możesz być pierwszą osobą która skomentuje ten artykuł.

Napisz komentarz

Napisz komentarz

Solve : *
10 + 8 =


Centrumkredyt poleca