Portfel elektroniczny – jak to działa?

Maj 28
21:37 2017

Portfel elektroniczny ułatwia dokonanie bezpiecznej i szybkiej płatności przez Internet. Taka opcja pozwala na zarejestrowanie karty w systemie i korzystanie z niej w dowolnym czasie – bez ponownej rejestracji. Wyjaśniamy, na jakich zasadach funkcjonuje portfel elektroniczny.

Raiffeisen Polbank wspólnie z MasterCard wprowadził nowoczesną usługę umożliwiającą płatności on-line. Dzięki elektronicznemu portfelowi klient może bezpiecznie przechować swoje dane umożliwiające realizację transakcji. Taka opcja jest bardzo przydatna dla osób często korzystających z zakupów internetowych. Po zarejestrowaniu swojej karty w systemie możemy dokonywać wielokrotnie płatności on-line bez konieczności ponownego uzupełniania formularza.

Jak korzystać z elektronicznego portfela?

Z elektronicznego portfela możemy korzystać za pomocą telefonu, tabletu lub komputera, niezbędny do takiej transakcji jest Internet. Nowoczesna opcja płatności Internetowej – MasterPass – jest bezpłatna, możemy z niej korzystać w każdym miejscu na świecie. Po rejestracji z elektronicznego portfela możemy korzystać w sklepach oznaczonych logo MasterCard.

Aktywacja elektronicznego portfela

Aby dokonać aktywacji portfela elektronicznego za pomocą MasterPass, musimy dokonać następujących czynności:

  • założyć konto w Raiffesien Polbank,
  • posiadać aktywną kartę debetową lub kredytową,
  • wypełnić formularz rejestrowy i wpisać do niego numer telefonu podany przy zakładaniu konta w banku,
  • wpisać do systemu kod otrzymany na telefon jako wiadomość SMS,
  • ustalić hasło do aplikacji i podać swój adres e-mail,
  • wybrać karty, których będziemy używać do płatności on-line poprzez elektroniczny portfel,
  • skonfigurować swój mPIN do wybranych kart.

Płatność za pomocą elektronicznego portfela

Po zarejestrowaniu się, gdy korzystamy ze sklepu umożliwiającego płatność za pomocą portfela elektronicznego, podczas dokonywania płatności wybieramy opcję „kupuj z MasterCard”. Następnie logujemy się do swojego konta, wybieramy kartę, z której dokonamy płatności i podajemy mPIN. Płacąc w Internecie kartami, możemy skorzystać z rat, ta opcja jest dostępna tylko przy transakcjach na kwotę wyższą niż 300 zł. Minimalna liczba rat, które możemy wybrać, to 5, a maksymalna to 30. Dodatkowo możemy sami ustalić okres spłaty zadłużenia.

Dane klienta rejestrującego się w portfelu elektronicznym są bezpieczne, ponieważ bank nie przekazuje informacji podanych w portfelu sklepom internetowym. Użytkownik MasterPass jest sprawdzany podczas zakładania konta w systemie i dodawania kart. Dodatkowe bezpieczeństwo transakcji gwarantuje wymóg podawania mPIN przy każdej płatności.