Infolinia Cyfry+

Grudzień 18
15:23 2009
Oceń ten artykuł

Z założenia po to stworzono infolinie, by pomagać klientom. Bardzo często prestiżowe firmy oferują bezpłatne infolinie, gdzie można dowiedzieć się o aktualnych promocjach, zgłosić awarię lub uzyskać pomoc w nurtującym nas problemie.

Nie wszędzie jednak mamy do czynienia z bezpłatnymi infoliniami. Koszty ponoszą między innymi klienci Cyfry+. Już na samym początku abonentów telewizji cyfrowej czeka niemiła niespodzianka. Najpierw pojawiają się aktualne reklamy i promocje. Dopiero potem można wybrać połączenie z dyżurującym konsultantem. Niestety zazwyczaj połączenie jest niemożliwe… bo numer jest zajęty. Mogło by się wydawać, że na infolinii pracuje jedynie garstka konsultantów. My czekamy dalej, a koszty połączenia rosną.

Nie ma znaczenia godzina o jakiej dzwonimy na infolinię Cyfry+. Wcześnie rano lub późnym wieczorem usłyszymy: „przepraszamy, ale wszyscy nasi konsultanci są zajęci”. Kiedy już po wielu próbach udaje nam się usłyszeć głos konsultanta, który może nam udzielić odpowiedzi na nasze pytanie, okazuje się, że nie jest w stanie, bo to nie ten dział. Niekompetencja, czy celowe działanie?

Nie zrażamy się i czekamy, aż nas przełączą do innego konsultanta. Mamy nadzieję, że tym razem otrzymamy odpowiedź. Kiedy nas w końcu połączą… często okazuje się, że nie do właściwego działu. I znów otrzymujemy numer pod który mamy dzwonić.

Prawda jest taka, że nawet jeśli będziemy dzwonić cały dzień, to prawdopodobieństwo uzyskania interesującej nas informacji jest małe. Każde połączenie nas kosztuje. Mogłoby się wydawać, że taka firma jak Cyfra+ dba o swoich klientów, ale to tylko pozory. Przeciętny Abonent nie dość że płaci za telewizję, to w razie usterki ponosi dodatkowe koszty. Już teraz można poczytać na Internecie niechlubne komentarze pod adresem Cyfry+. Internauci żartobliwie określają już tą firmę Cyfra minus.

Specjaliści od wizerunku tej firmy powinni się zastanowić, czy takie postępowanie i traktowanie klientów pomoże w zdobywaniu nowych? Przecież niezadowoleni klienci mogą przejść do konkurencji, a odzyskanie właściwego wizerunku firmy i zaufania klientów jest bardzo trudne.