Minimalizm graficzny

Styczeń 20
22:16 2013
Minimalizm graficzny
Oceń ten artykuł

Banki stawiają dzisiaj na graficzny minimalizm. C t oznacza? Wystarczy przyjrzeć się logo czy layout’ om dzisiejszych instytucji finansowych. Często dochodzi do odświeżenia wizerunku. Robią to nie tylko banki ale również ubezpieczalnie. Przykładem z ostatniego roku jest oczywiście PZU. Na pewno każdy z nas po wstępnej analizie zauważy pewną tendencję. Otóż owa tendencja dotyczy bezpośrednio tego, że banki i wszelkie instytucje finansowe dążą do uproszczenia grafiki, która je określa i pozwala zapaść w pamięć klientom czy potencjalnym klientom. W ciągu zaledwie roku wiele banków zmieniło swoje działania w tym aspekcie. Przykładem z ostatnich dni jest grupa holdingowa Getin Noble bank. Do tej pory kojarzyliśmy ten bank z zielono białym logo . Oczywiście szata graficzna pozostała bez zmian. Zmieniła się jednak struktura oraz czcionka. Stały się one zdecydowanie bardziej minimalistyczne. Getin up czy Getin Bank cechuje dzisiaj minimalistyczne logo oparte na jednej strzałce , która symbolizuje działanie i chęć przystąpienia do owego banku. Czemu służy redukowanie bodźców poprzez zmianę logo na prostsze? Oczywiście służono prostszemu kojarzeniu się marki jako takiej. Dzięki temu logo zostaje o wiele łatwiej zapamiętywale niż gdyby było otoczone mnóstwem grafiki. Minimalizm graficzny wkradł się również ostatnimi czasu w towarzystwo ubezpieczeniowe PZU. W MOMENCIE KIEDY SIĘ ONO POJAWIŁO, W SENSIE NOWE LOGO, WIĘKSZOŚĆ Z NAS patrzyła na nie z pewnym niesmakiem. Dzisiaj , kiedy stało się już ono częścią ubezpieczalni, wiele osób chwali owy minimalizm. Uważa go za zdecydowanie bardziej kompatybilny z marką. Oczywiście jest to kwestia gustu, jednak fakt faktem banki będą dążyły do prostoty grafiki i logo, aby łatwiej angażować się w naszą świadomość. Kurs waluty euro jest przedstawiony w niezwykle intuicyjny sposób.