Delikatny szok

Grudzień 31
21:42 2011
Oceń ten artykuł

Rynek kont bankowych jest rynkiem bogatym w oferty, są konta korzystne dla klienta i mniej korzystne, są konta osobiste i konta oszczędnościowe, zakładać je można w sposób tradycyjny idąc do banku i można też przez internet. Można też konto i bank zmienić jeżeli dojdziemy do wniosku, że bank nie spełnia naszych oczekiwań, lub gdy znajdziemy lepszą ofertę. Cały sektor bankowy doskonale zdaje sobie sprawę z tego faktu i między innymi dlatego tak starannie stara się dobierać ofertę. Zresztą najczęściej do wyboru najkorzystniejszej oferty trzeba podchodzić indywidualne. Na przykład gdy jednym bardzo odpowiadają warunki, innym już niekoniecznie. W związku z tym należy naprawdę dobrze analizować i ustalać priorytety, aby później móc wybrać to najbardziej korzystne i najbardziej opłacalne rozwiązanie. Jedno jest pewne – nie ma darmowych kont, bowiem wszystkie banki, cały sektor bankowy, w ten czy inny sposób pobiera opłaty za prowadzenie kont bankowych. Banki, które twierdzą, że takie najlepsze konto bankowe i oferty mają delikatnie mówiąc mijają się z prawdą. Ponoć taką ofertę ma deutsche bank i jego konto internetowe dbnet / ostatnio najczęściej nagradzane konto bankowe /, ale nie dajmy się zwieść reklamie, za prowadzenie tego konta również zapłacimy – może tylko mniej. Prawdą natomiast jest, że bank nie pobiera opłat za jego prowadzenie, nie każe sobie płacić prowizji za korzystanie z bankomatów na całym świecie, nie pobiera opłat za krajowe przelewy dokonywane przez internet oraz za wydanie karty debetowej, ale tylko, gdy klient dokona tą kartą przynajmniej jednej transakcji w miesiącu. I jeszcze do tego najlepsze konto bankowe.Brak jest natomiast jakiejkolwiek informacji czy bank pobiera opłaty za otwarcie konta oraz za zlecenia stałe. Prawdopodobnie pobiera, tylko nie ma zamiaru się tym chwalić. Pytań jest zresztą więcej, ale brak jest odpowiedzi. Najlepiej zapytać na miejscu i wówczas dowiemy się na ile reklama pokrywa się z rzeczywistością. Zazwyczaj sektor bankowy podaje takie informacje na których mu zależy, niekoniecznie takie o których powinni wiedzieć klienci. Reklama najczęściej zawiera kilka ogólnikowych sformułowań typu: praktyczny i wygodny sposób zarządzania finansami, dostęp do bezpłatnych bankomatów, placówki w całej Polsce, czy bezpłatny serwis. Zdarza się też krótka informacja o karcie oraz przenosinach konta. Natomiast bardzo mało jest informacji o opłatach bankowych. Z przenosinami kont bankowych również różnie jest. Miało być sprawnie, bezpłatnie i szybko, a wszystko jest akurat odwrotnie. Przenosiny się ślimaczą, banki utrudniają procedury i jeszcze każą sobie płacić za rezygnację z konta. Opłaty za likwidację konta są bardzo zróżnicowane i sięgają nawet 100 złotych. Na przykład tyle klient zapłaci w pko bp za konto platinum, w boś jest to 50 złotych, w getin bank 49,99 zł., lub 99,99 w zależności od rodzaju konta. I tak sektor bankowy żyje, zdzierając ze swoich klientów ile tylko się da.. Dlatego przed podjęciem decyzji o przenosinach zapytajmy w banku do którego mamy zamiar się przenieść, ile zażąda za rezygnację z jego usług.