200 tysięcy firm w mBanku

O kontach osobistych klientów indywidualnych powiedziano już wiele, wiele też się dzieje w tej branży /np. zamiana konta i banku/. O kontach bankowych dla firm nadal mówi się mniej, ale dla przedsiębiorców posiadanie dobrego konta bankowego jest równie ważne jak całe finanse firmy. Banki także nie pozostają obojętne na pieniądze przedsiębiorców i coraz częściej zaczynają dostrzegać małe firmy tworząc im specjalne pakiety kompleksowej obsługi.
– To prawda i często są to oferty promocyjne, które mają skusić firmy do skorzystania z tych propozycji, dlatego przedsiębiorcy powinni być stale czujni. Na przykład sprawdzać jakie opłaty za przelewy internetowe i przelewy zagraniczne. Wiemy, że właśnie przelewy zagraniczne są bardzo drogie. Swego czasu bgż znacznie zmniejszył opłaty za przelewy zagraniczne, ale jak dotychczas na ten temat w bgż jest cisza. Coraz też większym zainteresowaniem cieszą się konta bankowe dla firm oferowane przez banki internetowe. Internetowa konta są przede wszystkim tańsze, poza tym firmy korzystając z takich kont oszczędzają mnóstwo czasu, który w prowadzeniu interesów jest również bardzo istotny. Ale banki tradycyjne nie zasypują gruszek w popiele i dość szybko zauważyły, że mniejsze banki internetowe zaczynają im podbierać klientów, dlatego postanowiły rozszerzyć swoja ofertę o konta bankowe online. Ale na przykład mbank, który obsługuje już ponad 200 tysięcy firm, a więc już co 10 firma obsługiwana jest przez mbank, przy zakładaniu rachunku firma nie zapłaci bankowi nie tylko za jego założenie, ale także za przelewy do zus i urzędu skarbowego no i każdy przedsiębiorca otrzymuje od banku 10 tysięcy złotych limitu kredytowego na strat firmy bez jakichkolwiek  dokumentów. Natomiast jeżeli chodzi i przelewy zagraniczne to opłaty mogą być różne sięgające od 2,5 euro do nawet kilkudziesięciu euro – wszystko zależy od kwoty przelewu. Natomiast przy bardzo dużych kwotach przelewów walutowych kwoty ustalane są indywidualnie przez bank, czyli jest to ustalenie wewnętrzne – stwierdził znawca tego rynku
Zainteresowanie banków kontami dla firm jest oczywiste, bowiem miesięcznie jest to mniej więcej kilka tysięcy takich operacji, więc jest to nawet jak dla banków niebagatelna ilość. Dlatego banki konkurują ze sobą o przedsiębiorców. Coraz niższe koszty utrzymania kont, tanie przelewy, mniejsze opłaty za zlecenia stałe itd. Wbrew pozorom nie są to małe kwoty, stąd ruch w interesie. W pogoni za klientem banki stosują różne chwyty marketingowe: preferencje, upusty, rabaty, itp. Sytuacja podobna jak kiedyś była na rynku lokat, kiedy to banki dosłownie biły się o klienta.